Fundació Privada Sant Antoni Abat | 1 d’octubre, Dia Europeu de les Fundacions i Donants: col·labora amb els projectes socials de la Fundació

L’1 d’octubre se celebra el VI Dia Europeu de les Fundacions i Donants, una iniciativa de la Donors and Foundations Networks in Europe (DAFNE), a través de la qual les fundacions de tot el continent europeu s’uneixen en una acció comuna per potenciar el reconeixement social i econòmic del sector fundacional. Aquesta edició està adreçada al reconeixement de la filantropia, amb el hashtag #ThankYouPhilantropy. El que es pretén amb la iniciativa és recordar el paper fonamental de les fundacions envers la societat i la importància de les donacions. Per això es portaran a terme accions comunicatives tant als mitjans com a les xarxes socials.

La Fundació Sant Antoni Abat ha posat en marxa, coincidint amb la celebració del Dia del Donant, una campanya de captació de socis. Es tracta d’aconseguir que part del finançament dels diversos projectes socials que s’impulsen des de la Fundació provinguin de les aportacions anuals dels socis. L’aportació mínima és de 1o euros a l’any. Gràcies al fet que la Fundació Sant Antoni Abat està acollida a la Llei 49/2002, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge, les aportacions es poden deduir de la Declaració de Renda.

Però amb quins serveis estan col·laborant els socis i donants de la Fundació amb les seves aportacions? A continuació us n’oferim un petit resum. Alguns d’aquests serveis són propis, en altres la Fundació hi col·labora:

PROTECCIÓ SOCIAL:

• Servei de Tutela per a Gent Gran (incapacitada judicialment)
  • Servei d’Autotutela (Persones que necessiten protecció dels seus béns personals i patrimonials)
  • Assessorament tècnic i apoderament legal (Persones amb o sense capacitats modificades)

PISOS D’ACOLLIDA

Acompanyament a persones en risc d’exclusió:

• Persones que han recuperat la llibertat
  • Persones sense sostre
  • Persones amb sospita de maltractament

RECERCA I ENSENYAMENT

• Espai Multisensorial (per a persones amb Alzheimer i Parkinson)
  • Eina per a persones amb dificultats de llenguatge (Col·laboració amb UPC)
  • Premis LALO als treballs de recerca de Batxillerat
  • Producció audiovisual adreçada al Tercer Sector

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

• Formació i/o inserció laboral (projectes Timol/Transit, col·laboració amb l’IMET)
  • Assistència Odontològica a persones amb discapacitat

VOLUNTARIAT

• Voluntariat de l’Hospital Sant Antoni Abat (Social i Pastoral)
  • Associació Social i Cristiana de Voluntaris de Presons
  • Col·laboració amb altres grups de voluntariat: Església Evangèlica, Fundació Pasqual Maragall, pràctiques de voluntariat d’estudiants d’escoles i instituts.
  • Recollides solidàries (Bolquers, Material d’higiene, aliments…)

PATRIMONI IMMOBILIARI I CULTURAL

• Avantprojecte del Centre de Cultura Popular i Tradicional “Josepets”
  • Avantprojecte de pisos col·laboratius
  • Classificació i cessió de documentació històrica de l’Hospital i la Fundació a l’Arxiu Comarcal del Garraf)
  • Cessió de quadres (al Museu Víctor Balaguer)

Fes-te soci/sòcia de la Fundació Sant Antoni. Descarrega’t la butlleta que trobaràs a continuació i retorna-la emplenada al correu abat@fundacioabat.cat. O, si ho prefereixes, vine a la seu de la Fundació (carrer Sant Josep 24, telèfon 610 196 182.