Fundació Privada Sant Antoni Abat | L’església dels Josepets acollirà l’espectacular exposició de diorames de la Biennal de Pessebres de Catalunya

L’església dels Josepets, propietat de la Fundació Sant Antoni Abat, acull enguany l’Expo/Biennal Pessebres’18, un projecte expositiu produït per l’Associació Pessebrista de Vilanova i la Geltrú amb motiu del seu 75è aniversari. Als Josepets es podrà visitar des del pròxim dissabte 1 de desembre la 17a Biennal del Pessebre Català, una mostra de 37 obres procedents de gairebé una trentena d’entitats pessebristes de tot Catalunya i, a més, més d’una vintena de diorames ambientats en diferents espais singulars de Vilanova i la Geltrú, com els mateixos Josepets. El projecte Indrets singulars de Vilanova i la Geltrú ha estat desenvolupat per l’Associació en els últims quatre anys.

Aquest desplegament d’activitat pessebrista a la capital del Garraf no s’acaba, però, als Josepets. El mateix 1 de desembre s’inauguraran també dues exposicions al Centre d’Art Contemporani La Sala, sota un mateix títol: Pessebres del poble. El poble en els pessebres. Aquesta iniciativa inclou una magnífica mostra de figures de pastors i un recorregut pels 75 anys de l’Associació Pessebrista de Vilanova i la Geltrú, a través de la qual s’explica com es relaciona el pessebre amb la vida quotidiana de la gent, mitjançant diferents elements, entre ells un diorama a mig fer.

A més, l’Associació obrirà també al seu local del carrer Manuel de Cabanyes la tradicional exposició anual de diorames realitzats pels socis de l’entitat. I, enguany, el Pessebre de la Ciutat de la plaça de la Vila, que també quedarà inaugurat dissabte dia 1, recuperarà la seva tradicional fesomia de pessebre fet amb molsa i suros, el de tota la vida. Al voltant de totes aquestes exposicions hi haurà taules rodones, tallers, actes per a escolars, publicacions, etc.

La presentació de totes aquestes exposicions i activitats va tenir lloc dijous a l’Ajuntament vilanoví. La regidora de Cultura, Adelaida Moya, va destacar “l’amor i la passió” de l’Associació Pessebrista per l’art dels diorames i els pessebres, i va recordar que l’entitat “forma part del ric teixit associatiu de la ciutat”. Moya va recomanar la visita als Josepets, “si pot ser més d’una vegada, per poder copsar tot el detallisme dels diorames”. També es va mostrar satisfeta pel fet que els Josepets es tornin a obrir i va afirmar que l’Ajuntament “no deixarà perdre l’oportunitat perquè l’espai aculli en el futur el centre d’interpretació de la cultura popular, la Casa de la Festa”. La regidora de Cultura va agrair a la Fundació Sant Antoni Abat, propietària de l’edifici, la seva “entesa i voluntat de col·laboració”.

El president de l’Associació de Pessebristes, Ramon Llenas, va anunciar una jornada nocturna de visita a la mostra dels Josepets, el 29 de desembre, en què l’exposició de diorames estarà oberta fins a la una de la matinada. També va destacar el fet que la majoria de diorames procedents de tot Catalunya que s’exposaran a l’antiga Església de Sant Josep seran diorames oberts, que proporcionen un efecte molt espectacular. Durant la presentació també es van presentar els cartells de difusió de la Biennal, dedicats a tres personatges: el músic, l’àngel i la pagesa.

Les exposicions es podran visitar a  partir de diumenge 2 de desembre tots els dies feiners, de 18 a 20.30 h, i els dissabtes, diumenges i festius de 12 a 14 h i de 18 a 20.30 h. L’entrada és lliure.