Fundació Privada Sant Antoni Abat | L’església dels Josepets ja acull gairebé 60 diorames de l’Expo/Biennal Pessebres 2018

L’església dels Josepets acull des del passat dia 1 quasi una seixantena de diorames de l’Expo/Biennal del Pessebre de Catalunya, que té lloc enguany a Vilanova i la Geltrú. L’església, que ha estat cedida per la Fundació Sant Antoni Abat, és el centre neuràlgic d’un seguit de mostres que serveixen per celebrar el 75è aniversari de l’Associació Pessebrista de Vilanova i la Geltrú.

Diorama ambientat a la plaça del Pou de Vilanova i la Geltrú

Als Josepets es poden admirar 37 obres realitzades per artistes de tot Catalunya, representant les diferents associacions pessebristes catalanes. I també una vintena de diorames corresponents a la mostra “Indrets singulars de Vilanova i la Geltrú”, que l’Associació Pessebrista vilanovina ha estat treballant durant els últims quatre anys amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Entrada a l’exposició dels Josepets

L’exposició dels Josepets va ser inaugurada dissabte dia 1 per l’alcaldessa vilanovina i presidenta de la Fundació Sant Antoni Abat, Neus Lloveras; la regidora de Cultura de l’Ajuntament, Adelaida Moya; el president de la Federació Catalana de Pessebristes, Albert Català; i el president de l’Associació Pessebrista de Vilanova i la Geltrú, Ramon Llenas. La festa dels pessebres a Vilanova té també altres escenaris. Al Centre d’Art Contemporani La Sala es pot veure l’exposició “Pessebres del poble. El poble en els pessebres”, on es mostren aspectes del 75è aniversari de l’Associació Pessebrista i una exposició de figures de pastors. Al local de l’entitat, al carrer Manuel de Cabanyes, com cada any s’ha instal·lat l’Exposició Social de Diorames. I a la plaça de la Vila, dissabte dia 1 també es va inaugurar el Pessebre de la Ciutat, que enguany recupera un estil clàssic. L’entrada a totes les exposicions és lliure i es podran visitar fins al 3 de febrer.

Inauguració de l'Expo/Biennal als Josepets, dissabte dia 1 de desembre