Fundació Privada Sant Antoni Abat | Emotiva celebració del Dia Internacional del Voluntariat a Vilanova i la Geltrú

Emotiva celebració del Dia Internacional del Voluntariat a Vilanova i la Geltrú

La Mesa d’Entitats Socials de Vilanova i la Geltrú va organitzar aquest dijous un acte de celebració del Dia Internacional del Voluntariat, en reconeixement a la tasca dels voluntaris i voluntàries de les diferents associacions i fundacions. La celebració va omplir el saló del Foment Vilanoví i va tenir moments molt emotius i divertits. L’acte va ser introduït pel periodista i responsable de Comunicació de la Fundació Sant Antoni Abat, Guillem Mercader, i posteriorment va tenir lloc una xerrada sobre Activisme i voluntariat, a càrrec d’Hernan María Sampietro, piscòleg social i coordinador d’ActivaMent, que va explicar el model associatiu d’aquesta entitat en què persones amb l’experiència del transtorn mental s’autoorganitzen en grups d’ajuda mútua i organitzen múltiples activitats. ActivaMent té presència a 13 ciutats catalanes i promou un centenar d’activitats cada any.

L’acte va continuar amb les actuacions del grup de teatre de Vilanova Actua, integrat per persones amb diversitat funcional, que va ser molt emotiva i llargament aplaudida; i dels integrants del taller de clown d’ActivaMent, que van fer passar una estona divertida als assistents i va aconseguir-los fer ballar. L’acte va finalitzar amb el sorteig de diversos regals aportats per les entitats i amb un refrigeri. És la cinquena vegada que la Mesa d’Entitats Socials de Vilanova i la Geltrú organitza aquest acte. La Mesa està integrada per: Creu Roja, Càritas, D’ins Garraf, Associació de Familiars i persones Afectades per Malalties Mentals, Casa d’Empara, Amics de la Gent Gran, Associació ATRA, Associació ALÈ, la Mensa del Cor, Vilanova Actua, Fundació Sant Antoni Abat, Associació pares i mares pro discapacitats del Garraf, Associació de persones amb discapacitat del Garraf, ActivaMent, Serveis Socials Municipals i Pla d’Inclusió Local.