Fundació Privada Sant Antoni Abat | El grup d’usuaris de Parkinson finalitza les sessions de l’Espai Multisensorial de la Fundació

L’Espai Multisensorial de Vilanova i la Geltrú, un servei que presta la Fundació Sant Antoni Abat amb el suport, entre altres, del programa Bankia en acción, ha completat les sessions amb malalts de Parkinson. Coincidint amb el final d’any, l’Espai Multisensorial fa un balanç molt positiu dels últims dotze mesos, en què han passat per aquest servei 12 malalts d’Alzheimer (i 12 familiars) i 11 de Parkinson, també acompanyats dels seus familiars.  L’Espai Multisensorial de la Fundació té una metodologia pròpia, tot i que s’inscriu dins del concepte snoezelen, que es basa en el treball en una sala adaptada amb material adequat per proporcionar experiències sensorials diverses.  L’espai disposa d’un llit d’aigua, torre d’il·luminació LED amb bombolles, equip de música i altres elements, com una tauleta o jocs cognitius.

L’Espai Multisensorial es va presentar a les sisenes Jornades de l’Associació Espanyola d’Estimulació Sensorial i Snoezelen, que van tenir lloc a Madrid els passats 23 i 24 de novembre. Els primers resultats d’aquest mètode són molt prometedors, ja que s’ha detectat una millora important dels indicadors fisiològics dels pacients, com ara una reducció de les pulsacions, i també dels símptomes de la depressió i l’ansietat que sovint van associades a aquests mals. El relaxament dels pacients té també efectes positius sobre l’estat de burnout (esgotament físic, mental i emocional) que pateixen moltes de les persones que tenen cura dels afectats per aquestes malalties.