Fundació Privada Sant Antoni Abat | El voluntariat acosta la festa de Sant Antoni a les persones ingressades a l’Hospital

Una de les tasques dels voluntaris i voluntàries de la Fundació Sant Antoni Abat és oferir  acompanyament, suport i  caliu humà a les persones grans ingressades a les diferents unitats de l’Hospital Sant Antoni Abat, centre que depèn del Consorci Sanitari del Garraf. I entre les activitats que es porten a terme a l’Hospital, destaquen les relacionades amb les diferents festes tradicionals del nostre calendari. En arribar la festa de Sant Antoni Abat que, a més, és el patró de l’Hospital i de la Fundació, els voluntaris organitzen diverses manualitats amb les persones ingressades per tal d’ambientar el centre sanitari amb motius dels Tres Tombs i del món dels animals en general. Per això, des de fa uns dies els avis i àvies pinten, retallen i enganxen el que serà un mural on s’exposaran aquests treballs. Una feina humil i senzilla que significa molt, però, per als usuaris del centre, donat que els fa sortir de la rutina hospitalària i mantenir habilitats manuals i cognitives.

El voluntariat de la Fundació Sant Antoni Abat està obert a qualsevol persona interessada a donar part del seu temps a la gent gran i malalta. El Grup de Voluntariat Social de l’entitat treballa, sempre sota la supervisió dels professionals sanitaris, en aspectes com l’escolta, la conversa i el passeig amb els usuaris, el suport emocional i afectiu, la col·laboració en el procés d’adaptació a l’ingrés al centre, en qüestions personals com la compra de roba o tramitació de documentació, etc. Però el que més agraeixen les persones ingressades és la companyia i l’afecte.

Si creus que tu pots d0nar alguna d’aquestes coses i sents la necessitat de fer-ho, pots adreçar-te al correu electrònic abat@fundacioabat.cat o bé al telefon 610 196 182, o enviar un missatge a través del formulari que trobaràs en l’apartat “Col·labora!” d’aquest mateix web. El voluntariat també necessita finançament per a les seves activitats. Si hi vols col·laborar econòmicament, ho pots fer també clicant aquí.