Fundació Privada Sant Antoni Abat | El programa APRES de la Fundació, finalista a la jornada 10×10 Càpsules d’Innovació Social

El programa APRES (Ajut a Persones en Risc d’Exclusió Social), de la Fundació Sant Antoni Abat, ha estat escollit finalista en la jornada 10×10 Càpsules d’Innovació Social celebrada recentment al CosmoCaixa de Barcelona, i organitzada per SUMAR, Serveis Públics d’Acció Social de Catalunya, entitat pública que agrupa diferents administracions catalanes que treballen en l’àmbit dels serveis socials. La jornada estava dedicada enguany a L’habitatge: un dret humà. Com gestionar la política d’habitatge com a eix vertebrador de la comunitat? Entre les experiències que s’hi van presentar, destaquen les dels ajuntaments de Barcelona, El Catllar, Sabadell o Calella, i d’entitats com Fundació Arrels, de Barcelona, o la Fundació SER.GI, de Sant Pere de Ribes.

L’APRES de la Fundació va ser esmentat com a innovació finalista, juntament amb altres nou iniciatives. Com es recordarà, aquest programa posa a l’abast un habitatge d’acollida temporal a Vilanova i la Geltrú a persones en risc d’exclusió social (que han recuperat fa poc la llibertat o que provenen de l’emergència social)L’APRES es va posar en marxa el desembre de 2017 i ja ha atès una quinzena de persones, amb resultats mot positius

Paral·lelament a aquest recurs, la Fundació Sant Antoni Abat ha posat en marxa el projecte VIA, una iniciativa de voluntariat en l’àmbit penitenciari que està tenint molt bon acollida a l’Administració i també entre els voluntaris i voluntàries i els usuaris. La Fundació ha estat reconeguda recentment pel Departament de Justícia de la Generalitat com a entitat col·laboradora en l’àmbit penitenciari.