Fundació Privada Sant Antoni Abat | L’Aula Multisensorial de la Fundació, al programa ‘Connecti.cat’ de La Xarxa de Comunicació Local per a tot Catalunya

El programa de l’Aula Multisensorial de la Fundació Sant Antoni Abat va ser protagonista aquest dilluns dia 20 de l’espai Connecti.cat, de La Xarxa, que emet una trentena de televisions locals de tot Catalunya, cada dia de 19 a 20 hores. El programa consisteix en connexions en directe per tota la geografia catalana per explicar actes culturals, notícies socials i també d’actualitat que es produeixen arreu del país. Durant la connexió amb l’Aula, els professionals de la Fundació, amb l’ajut d’un usuari, van explicar el funcionament i els resultats obtinguts en les sessions realitzades amb malalts d’Alzheimer i Parkinson. Durant la connexió es va poder veure el treball que es realitza a l’Aula, un espai amb diferents estímuls multisensorials que ajuden a relaxar o estimular els usuaris, depenent de les seves necessitats.

Vegeu el vídeo clicant la següent imatge:

La Fundació Sant Antoni Abat fa ús de la seva pròpia aula multisensorial, oferint i realitzant intervencions terapèutiques amb diversos tipus i perfils de persones i condicions. L’equip de treball, que ha estat integrat per una fisioterapeuta, una psicòloga i el coordinador, ha desenvolupat una metodologia de cara a la sistematització, durada i freqüència de les sessions i intervencions amb els usuaris. S’han estudiat diverses variables rellevants, com ara variacions fisiològiques, nivells d’ansietat i depressió, i estat general. Els resultats dels diferents testos i marcadors fisiològics semblen apuntar a una disminució de l’ansietat durant l’estada a l’Aula. Pel que fa als cuidadors, s’observa també una tendència general a una disminució de l’ansietat paral·lela a l’activitat en l’aula, especialment per als cuidadors de persones amb Alzheimer. Els paràmetres són similars pel que fa als indicadors de depressió.

La Fundació està estudiant en aquests moments un programa de teràpia a l’Aula Multisensorial adreçat a persones afectades per fibromiàlgia, per al qual ha iniciat una campanya de recollida de fons. Les persones o empreses interessades a realitzar una donació per fer efectiu aquest programa, que beneficiarà unes trenta persones, entre usuaris i cuidadors, es poden dirigir al correu electrònic abat@fundacioabat.cat, al telèfon 935 121 327  o bé realitzar la seva donació a través d’aquest enllaç.