Fundació Privada Sant Antoni Abat | Una desena d’alumnes de quart d’ESO de l’Escola Pia tanquen un trimestre de voluntariat amb les persones ingressades a l’Hospital de Sant Antoni Abat

Els jardins de l’Hospital de Sant Antoni Abat van viure dimarts a la tarda un acte senzill, però molt emotiu, per acomiadar la desena d’alumnes de quart d’ESO de l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú que han participat com a voluntàries acompanyant les persones ingressades al centre hospitalari, dins l’assignatura Aprenentatge i Servei. Aquesta matèria, que fins ara només s’impartia a alguns centres educatius com a prova pilot, serà a partir del curs que ve obligatòria a tots els instituts de Catalunya. El servei de voluntariat social de la Fundació Sant Antoni Abat, que s’encarrega de gestionar els voluntaris i voluntàries de l’hospital vilanoví, ha participat en aquesta assignatura de l’Escola Pia durant dos anys consecutius.

Durant l’acte, la referent de voluntariat de la Fundació, Estrella Rubio, va explicar les activitats que s’han portat a terme durant el trimestre i en va fer una valoració molt positiva. Va destacar les històries de vida dels avis i àvies i els murals que s’han realitzat, i també va destacar l’efecte positiu que tot aquest treball té en les persones ingressades, especialment les sortides al jardí. Una de les alumnes participants va explicar la història de vida d’un dels usuaris, mentre que una de les àvies ingressades va reivindicar el paper de la gent gran a la societat.

L’acte va comptar amb la col·lahoració de l’actor vilanoví Toni Albà, que va voler compartir una estona amb voluntaris, alumnes, usuaris i famílies. Dins el to distès de la conversa, Albà també es va referir a la necessitat que la societat “no aparti la gent gran” i tingui en compte la seva “saviesa”. Al mateix temps. també va destacar la importància que els joves prenguin part en aquest tipus d’iniciatives. El professor de l’Escola Pia Àlex Baye també va assistir a l’acte, que va comptar amb la col·laboració dels portants del gegantó Lalo de l’Associació de Veïns del Centre Vila, que van fer ballar aquesta figura que representa el personatge que recaptava fons i aliments per a l’Hospital durant la postguerra.