Fundació Privada Sant Antoni Abat | La Fundació Sant Antoni, una de les deu entitats que rep el suport del programa Impuls Social pel Territori de la Fundació Pinnae

El projecte Entorns Multisensorials i Fibromiàlgia (EnMulFi) de la Fundació Privada Sant Antoni Abat és un dels deu guanyadors de la segona convocatòria del programa Impuls Social pel Territori, de la Fundació Pinnae, destinat a finançar projectes i entitats de la Vegueria Penedès que treballen amb l’objectiu d’ajudar les persones i col·lectius més vulnerables. A aquesta convocatòria, dotada amb un import global de 200.000 euros, s’hi van presentar un total de 37 projectes, dels quals se n’han escollit 10.

EnMulFi és un projecte concebut amb la col·laboració d’ACAF Garraf (Associació Catalana d’Afectades i Afectats de Fibromiàlgia i altres Síndromes de Sensibilització Central) que oferirà teràpia multisensorial a persones afectades per fibromiàlgia i, al mateix temps, realitzarà recerca sobre els efectes d’aquesta mateixa intervenció en tres indicadors diferents: Símptomes d’ansietat, símptomes de depressió, i símptomes propis de la fibromiàlgia (propiocepció, percepció del dolor, etc.). Les dades que es recullen són fisiològiques i psicològiques, Aquest treball ha de servir per desenvolupar una metodologia d’intervenció pròpia per als usuaris amb fibromiàlgia, a hores d’ara inexistent, en teràpies en entorns multisensorials.

La Fundació Sant Antoni Abat té experiència en la intervenció terapèutica en espais multisensorials. El 2018, 26 usuaris directes (malalts d’Alzheimer i de Parkinson) van participar en un tractament en aquest entorn, i es va obtenir una disminució de símptomes, sobretot en ansietat. Aquests avenços indiquen que la intervenció pot ser positiva per a altres col·lectius, com les persones afectades per fibromiàlgia. De cara al futur, s’estudia ampliar la recerca a persones amb trastorn de l’espectre autista i altres col·lectius. La Fundació fa ús de la seva pròpia aula multisensorial, situada a l’interior de l’Hospital de Sant Antoni Abat. L’espai està adaptat amb material adequat per proporcionar experiències sensorials diverses. Disposa d’un llit d’aigua, torre d’il·luminació LED amb bombolles, equip de música i altres elements, com una tauleta o jocs cognitius.

La Fundació Pinnae ha destacat la bona feina de les entitats socials que estan treballant constantment per a les persones més desfavorides del territori. Tots els projectes han obtingut unes puntuacions força altes, seguint els criteris d’avaluació de la convocatòria. A banda de la Fundació Sant Antoni, enguany rebran el suport de la Fundació Pinnae les entitats: El Turó-Salut Mental; Nou Set Empresa d’Inserció; Associació Llambrusca – Alzheimer Penedès; AECC – Catalunya contra el Càncer; Fundació Amics de la Gent Gran; Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya; Actua SCCL; Associació de Familiars i Afectats per Malaltia Mental del Garraf (AFAMMG); i Creu Roja.