Fundació Privada Sant Antoni Abat | Rosa Tous, autora de l’estatueta dels segons Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat

El disseny del Premi Lalo del curs passat, en la primera edició d’aquests guardons

La ceramista cubellenca Rosa Tous realitzarà per segon any consecutiu les estatuetes dels Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat, uns guardons que convoca la Fundació Privada Sant Antoni Abat i que es lliuraran el pròxim 18 d’octubre. L’artista explica que el disseny d’aquesta segona edició és una evolució del primer premi, en el qual va voler simbolitzar el compromís solidari amb els desfavorits a través d’un cercle que envoltava la figura del Lalo, el personatge que servia per recaptar fons per a l’Hospital de Sant Antoni en els temps difícils de la postguerra i que ha estat adoptat com a imatge corporativa per la Fundació Sant Antoni Abat gràcies a la desinteressada donació de Sergi Serra Muñoz (administrador de  Serra Experiència Immobiliària SL).

Malgrat que Rosa Tous afirma que el seu treball és “bastant abstracte”, en la primera edició dels Premis Lalo va voler donar molt de protagonisme a la figura del Lalo, “amb molta delicadesa”, apunta. “El personatge”, explica, “era l’objectiu, i calia preservar-lo dins d’alguna forma, envoltar-lo amb una mena d’anell”.  Aquell “anell de compromís” que envoltava el Lalo, i que també recorda el logotip de la Fundació, evolucionarà ara cap a un element que encarnarà la continuïtat i la consolidació d’un projecte. Rosa Tous ja treballa des de fa setmanes en el nou disseny, que no es desvelarà fins a la nit del lliurament de premis. “M’agraden els reptes”, afirma la ceramista, que realitza tot el procés de producció de les peces, des del seu disseny fins a l’acabat final. Tous agraeix l’aposta de la Fundació per la seva feina, que porta a terme al seu taller de Cubelles.

“Jo treballo a partir d’idees, em baso en elles i en tot allò que les envolta”, apunta l’artista. Com serà capaç enguany de plasmar en obra d’art la idea de continuïtat? La solució, el pròxim 18 d’octubre. Els sis guanyadors des Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat s’enduran a casa seva el nou guardó, juntament amb una quantitat econòmica, gràcies a les aportacions de diferents empreses de la ciutat.