Fundació Privada Sant Antoni Abat | La Fundació Sant Antoni rep un dels deu ajuts d’Impuls Social del Territori de la Fundació Pinnae

La Fundació Privada Sant Antoni Abat de Vilanova i la Geltrú va rebre aquest dimarts un dels ajuts d’Impuls Social que atorga anualment la Fundació Pinnae, de Vilafranca del Penedès, en l’acte de lliurament que va tenir lloc al Fòrum Berger Balaguer de la capital de l’Alt Penedès. Van presidir l’acte el delegat territorial de la Generalitat a la vegueria del Penedès i alcalde de Vilafranca, Pere Regull, i el president de la Fundació Pinnae, Martí Solé.

Una desena d’entitats de les comarques penedesenques han estat les escollides, entre 37 propostes, per rebre aquests ajuts. Es tracta d’entitats que treballen amb l’objectiu d’ajudar a les persones i col·lectius més vulnerables i que desenvolupen la seva tasca dins les comarques de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Pel que fa a la Fundació Sant Antoni, la iniciativa presentada porta per nom Entorns Multisensorials i Fibromiàlgia. Es tracta de la posada en marxa d’un programa d’estimulació multisensorial adreçat a persones amb fibromiàlgia, amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida, que l’entitat té previst iniciar en les pròximes setmanes. Aquesta iniciativa ja ha estat portada a terme amb resultats positius amb malalts d’Alzheimer i Parkinson.

Les altres entitats que han rebut els ajuts d’enguany de la Fundació Pinnae són: El Turó – Salut Mental (Alt Penedès); Nou Set, Empresa d’Inserció (Alt Penedès i Garraf); Associació Llambrusca – Alzheimer Penedès (Alt Penedès); AECC – Catalunya Contra el Càncer (Alt Penedès i Garraf); Fundació Amics de la Gent Gran (Garraf i Baix Penedès); Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya (Baix Penedès); Actua (Alt Penedès); Salut Mental Garraf / AFAMMG (Garraf); Creu Roja (Alt Penedès, Anoia i Garraf), i Fundació Sant Antoni Abat.

El president de la Fundació Pinnae, Martí Solé, va recordar els “moments difícils” que passen moltes entitats i va afirmar que les aportacions de Pinnae, que enguany s’han doblat i arriben als 200.000 euros, volen ser un “gra de sorra a una tasca molt necessària”. L’alcalde de Vilafranca i delegat territorial de la Generalitat al Penedès, Pere Regull, va dir que la lluita per unes condicions de vida dignes per a tothom és “la batalla del segle XXI”. Regull va agrair la tasca de totes les entitats, i va justificar que les administracions no puguin atorgar més ajuts perquè actualment ja destinen el 72% dels diners públics a Serveis Socials, Sanitat i Educació.

Durant l’acte van intervenir representants de totes les entitats. La gerent de la Fundació Sant Antoni, Maria Dolors Camacho, va recordar la història centenària de l’entitat, les seves vicissituds i el fet que avui es dedica a projectes socials per a col·lectius desfavorits. Després del lliurament dels diplomes a les entitats, va tenir lloc la signatura oficial dels convenis.