Fundació Privada Sant Antoni Abat | Els voluntaris de la Fundació participen en el curs per a entitats ‘Posa’t les Ulleres Interculturals’

Els voluntaris de la Fundació Sant Antoni Abat han participat recentment en el curs “Posa’t les ulleres interculturals”, que organitzen l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la Fundació Surt i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de la Fundació Sant Antoni. Un dels objectius d’aquest curs és la lluita contra els falsos rumors que atribueixen més ajuts socials a la població immigrada pel sol fet de ser-ho. En acabar el curs, la persona referent de voluntariat social de la Fundació, Estrella Rubio, juntament amb els voluntaris Francesc Ayala, Isabel Redondo i Rafael Díaz, han participat en una entrevista en què han explicat la tasca de l’entitat.

Estrella Rubio va recordar que la Fundació Sant Antoni ja és centenària, i que els seus objectius han anat canviant, “però sempre atenent les persones vulnerables, especialment les persones grans”. Va explicar que el voluntariat de la Fundació té tres vessants: social, pastoral i penitenciari, i també va exposar els diferents serveis que presta l’entitat, entre ells el projecte d’Ajut a Persones en Risc d’Exclusió Social (APRES), amb un habitatge temporal, que ja ha complert dos anys de vida; el servei de tutela per a gent gran; el programa de teràpia multisensorial i recerca per a persones afectades per diferents malalties, actualment dedicat a la fibromiàlgia; i la participació en els projectes Timol i Trànsit per a la inserció laboral de persones amb diversitat funcional, entre altres.

Pel que fa al voluntariat, Francesc Ayala va recordar que els voluntaris i voluntàries ”som una colla de persones que dediquem voluntàriament el nostre temps de manera altruista i per compromís  personal cap a les persones que ens necessiten. El voluntariat és abandonar la nostra situació de confort, és entendre que hi ha persones que necessiten el nostre suport i també la nostra estimació. Dedicar-hi dues o tres hores a la setmana pot resultar insignificant, però sumades les hores de tots els companys i companyes, té la seva importància”. Ayala va explicar que “a vegades, més que fer, hem d’estar, que la persona senti la nostra presència, la nostra companyia”. A més va destacar el fenomen de persones d’orígens i cultures diverses que també fan voluntariat, cosa que, a parer seu, “ens enriqueix” i “ens fa veure que els valors del voluntariat són compartits per persones d’orígens i condicions diverses”.

(Podeu veure tota l’entrevista en el vídeo que encapçala aquesta notícia).