Fundació Privada Sant Antoni Abat | El programa APRES de la Fundació Sant Antoni Abat arriba a 88 persones el 2019

El programa APRES de la Fundació Sant Antoni Abat arriba a 88 persones el 2019

El programa APRES (Ajut a Persones en Risc d’Exclusió Social) de la Fundació Sant Antoni Abat ha atès un total de 88 usuaris durant el 2019. Durant aquest exercici, la Fundació ha assumit, a més del recurs propi ubicat a Vilanova i la Geltrú, la gestió tècnica i econòmica d’un altre habitatge, la Llar Àngel Guimerà, situat a Martorell. APRES ha comptat amb el suport del programa “Bankia en acción, la huella social de Bankia, durant el 2019”.

El projecte està enfocat en dues vessants. D’una banda, atén persones que han recuperat la llibertat i que no disposen de xarxa social (família, amics, habitatge, etc.) i els ofereix suport per a les primeres passes en la seva reinserció a la societat. A més, acull també usuaris provinents de l’emergència social, derivats des dels Serveis Socials. La Fundació fa una valoració molt positiva del funcionament d’aquest servei, que es pot qualificar d’èxit durant el 2019.

Amb cada usuari del projecte, es porta a terme l’acolliment al pis, presentació dels recursos associats al projecte i del municipi, així com les sinergies i possibilitats de l’entorn, adequació d’expectatives, possibles trobades amb la família… El voluntariat i els professionals de la Fundació estan en contacte constant amb els usuaris per tal de secundar, supervisar, guiar i acompanyar en el procés de reinserció. Es busca també promoure la creació i recuperació d’hàbits acceptables en el si del nou règim de llibertat. La pròpia naturalesa del pis i els altres habitants, de la mà de professionals i voluntaris, promou aquests hàbits i fa que aquest procés sigui de transició natural, segur i fàcil per a les persones alliberades.

En l’àmbit psicològic, l’usuari és avaluat a l’inici i es busquen els recursos en l’entorn per oferir, més enllà de l’acompanyament individual i el suport intrínsec a l’ús de l’habitatge, aquelles activitats, gestions i accions, esdeveniments i altres que siguin d’exposició positiva per a l’usuari, que té acompanyament psicològic tant directament com indirectament.