Nou programa de voluntariat per acompanyar persones en fase final de vida | Fundació Privada Sant Antoni Abat

Nou programa de voluntariat per acompanyar persones en fase final de vida

La Fundació Sant Antoni Abat ha iniciat un programa de voluntariat per acompanyar persones malaltes cròniques o en fase final de la seva vida. La posada en marxa d’aquesta activitat ha estat possible gràcies a la signatura d’un conveni amb la Fundació Paliaclinic, dedicada a la promoció i a la formació d’aquesta mena de voluntariat.  A través de la formació específica que imparteix Paliaclinic, els voluntaris i voluntàries adquireixen els coneixements i les habilitats necessàries per acompanyar dignament les persones malaltes i els seus familiars.

Amb aquesta col·laboració, la Fundació Sant Antoni Abat forma els seus voluntaris a través dels cursos que organitza la Fundació Paliaclinic, que també aporta el seu assessorament i el seguiment del programa.

Acompanyament. Conversa. També, a vegades, silenci, només presència. En definitiva, una sensació de confort per a la persona que ho necessita. És el que pretén el voluntariat de persones malaltes cròniques o pacients en la fase final de la vida. En l’actualitat, la Fundació porta a terme aquesta tasca amb persones que es troben als seus domicilis, a l’espera que en el futur es pugui ampliar a persones ingressades, quan la situació sanitària ho permeti. Els voluntaris o voluntàries no presten cap atenció sanitària ni treballs domèstics. La seva tasca se centra en el suport emocional.

Si t’interessa ser voluntari de la Fundació Sant Antoni Abat, visita: http://www.fundacioabat.cat/collabora/fes-te-voluntari/ o envia un correu a: abat@fundacioabat.cat

Si necessites acompanyament del nostre voluntariat, pots adreçar-te als correus abat@fundacioabat.cat, erubio@fundacioabat.cat,  o bé trucar al telèfon 93  512 13 27