La Fundació Abat patrocina el primer Premi de Recerca del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf | Fundació Privada Sant Antoni Abat

La Fundació Sant Antoni Abat ha patrocinat la primera edició del Premi de Recerca del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf, un guardó que ha guanyat la Dra. Carme Grande, cap de Cirurgia Pediàtrica del CSAPG. La recerca mèdica de la Dra. Grande porta per títol Paper del perfil de citocines a la distinció entre apendicitis aguda complicada i no complicada”. El treball posa de manifest que algunes apendicitis no caldria que s’operessin i que es podrien tractar amb antibiòtics, i busca trobar algun marcador biològic que pugui orientar a un tipus d’apendicitis o una altra, per adaptar el tractament des d’un principi.

Entre tots els projectes presentats, 16 en total, s’han valorat els apartats de rellevància científica, originalitat del projecte i qualitat metodològica. El premi es va lliurar en un petit acte a la seu de la Fundació Abat, a Vilanova i la Geltrú. A banda de la premiada, hi van assistir Dolors Camacho, gerenta de la Fundació; el Dr. Magí Roig, director d’Aliances Corporatives i Estratègia de Docència i Recerca del CSAPG, i el Dr. Alejandro Rodríguez, responsable de Recerca del CSAPG.

El jurat que ha escollit el projecte guanyador ha estat format pel Dr. Alfonso López Soto, cap de Medicina Interna de l’Hospital Clínic; la Dra. Margarita Giménez, endocrinòloga i cap de la secció de Diabetis de l’Hospital Clínic, i professora associada de Medicina de la Universitat de Barcelona; i el Dr. Esteban Poch, Nefròleg i cap del Servei de Nefrologia de l’Hospital Clínic, i professor titular de Medicina de la Universitat de Barcelona.

Amb aquest guardó s’ha volgut premiar lainiciativa i l’excel·lència personal de la institució que ha dedicat temps a la generació de projectes de recerca de qualitat. La recerca mèdica no només fa avançar el coneixement científic, sinó que, a més, contribueix a millorar la qualitat assistencial i el nivell docent dels centres on es desenvolupa.