Gairebé 30 participants a la cinquena edició dels Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat | Fundació Privada Sant Antoni Abat

Un total de 27 alumnes provinents dels cinc instituts públics i de l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú participen a la cinquena edició dels Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat (TRB) de la capital del Garraf, corresponent al curs 2021-2022. Es tracta d’un increment significatiu del nombre de participants respecte a l’edició anterior, quan se’n van presentar 17. Enguany, tots els centres educatius que imparteixen el Batxillerat a Vilanova i la Geltrú participen en la convocatòria.

Els guardons, instaurats el 2018 per la Fundació Sant Antoni Abat, estan destinats a reconèixer la tasca dels estudiants de Vilanova i la Geltrú que s’inicien en el món de la recerca, a través d’aquest primer treball acadèmic. Els Premis Lalo atorguen un primer i un segon guardó per a tres àrees d’interès, que coincideixen amb les modalitats de Batxillerat existents fins ara: Ciència i Tecnologia, Humanitats i Ciències Socials, i Arts. Són els instituts els que trien els treballs que es presenten als Premis, però el reconeixement és individual per a l’alumne o alumna que ha realitzat el treball de recerca.

Els Premis Lalo estan dotats amb 600 euros (primer premi) i 300 (segon premi). Serra Grup Immobiliari és l’empresa patrocinadora d’aquests guardons. Els guanyadors reben també una estatueta commemorativa i un diploma acreditatiu. Els guardons s’han consolidat ja com un referent en el món acadèmic de la ciutat, i es lliuren en un acte que té lloc cada any durant la tardor.  El jurat dels Premis Lalo emetrà el seu veredicte a l’octubre.

Per què la denominació Premis Lalo?

El Lalo era un personatge radiofònic fictici, un estudiant trapella, creat els anys quarantes del segle XX per recaptar donacions per a l’Hospital de Sant Antoni Abat. Li posava la veu en Josep Antoni Serra Alsina. El Lalo animava els nens i les nenes de la vila a acostar-se a la ràdio per portar les donacions de les seves famílies. Posteriorment, aquell personatge va convertir-se en una imatge gràfica gràcies al conegut dibuixant Valentí Castanys. En època més recent, la Fundació Sant Antoni Abat va convertir el Lalo en la imatge representativa de l’entitat i va decidir crear els premis amb el seu nom, en record a la tasca solidària d’aquells anys difícils.