L’Ajuntament de Vilanova amplia el projecte d’atenció a les persones sense llar en el solar cedit per la Fundació Sant Antoni Abat | Fundació Privada Sant Antoni Abat

Amb l’objectiu d’oferir solucions al problema del sensellarisme, el Patronat de la Fundació Sant Antoni Abat ha cedit un espai de 400 metres quadrats a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Aquesta setmana s’ha signat el conveni de cessió temporal d’ús a títol gratuït del solar, ubicat al carrer dels Horts, on s’instal·laran els mòduls d’acollida.

L’Ajuntament va anunciar a l’abril millores en l’espai d’atenció a les persones sense llar, que inclouen un seguiment dels usuaris i usuàries per oferir-los una atenció més ajustada a les seves necessitats. El regidor d’Acció Social, Jaume Aliaga, ha explicat que ara s’està “treballant el projecte per definir els seus usos, que ajudarà als usuaris a superar les diferents fases per la seva reintegració social i laboral. Serà un espai que s’adapti a les necessitats del col·lectiu, polivalent, on es pugui dinar, hi hagi bugaderia, dutxes, lavabos, i guixetes per deixar els seus objectes personals i animals de companyia”.

L’objectiu és que les persones usuàries, que podran ser fins a 24, segueixin un pla d’atenció individualitzat per part de professionals dels serveis socials municipals, per poder treballar la seva reinserció social i laboral, de manera que puguin sortir de la situació de sensellarisme.

Per tal de dur a terme aquest servei, l’Ajuntament presentarà una sol·licitud a una línia de subvenció dels fons europeus NEXT GENERATION EU destinada a la inversió per a nous centres residencials i d’atenció diürna i a la remodelació de centres ja existents.

El conveni de cessió té una durada inicial de dos anys, prorrogables a dos anys més.