Fundació Privada Sant Antoni Abat | Acollida a persones en risc d’exclusió

Acollida a persones amb risc d’exclusió

La Fundació Sant Antoni Abat disposa d’un habitatge per a persones en procés de canvi de llibertat i altres que acaben d’assolir-la i que, a causa de la manca d’arrelament social, necessiten suport professional i emocional. L’estada en aquest pis és temporal, d’entre un i tres mesos. Aquest servei està  concertat amb el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, dins del programa de recursos residencials fora dels centres penitenciaris per a la reinserció de la població reclusa de Catalunya i alliberats condicionals.

Durant la seva estada, els usuaris disposen d’un programa individualitzat realitzat pels professionals de la Fundació, d’acord amb les seves necessitats. Reben assessorament i acompanyament per a realitzar gestions administratives, accedir a plans de formació, etc. També es fomenta la seva autonomia i els hàbits saludables per a la millora de la qualitat de vida. L’objectiu final és que l’usuari superi el primer impacte de llibertat i creï noves eines i recursos socials per fomentar la seva inserció. Aquest programa, que respon a les sigles APRES (Acollida a Persones en Risc d’Exclusió Social) es va posar en marxa el desembre de 2017, amb resultats molt positius.

D’altra banda, la Fundació Sant Antoni Abat posa a disposició de la ciutadania un telèfon d’informació i suport per a familiars i interns de centres penitenciaris, gestionat per l’equip de voluntariat de presons. L’objectiu és donar assistència i suport telefònic a persones en procés d’ingressar a centres penitenciaris o reclusos de primer ingrés, i també als seus familiars. Aquesta línia també ofereix informació a qualsevol ciutadà interessat. (Telèfon: 678 515 406; mail: pasei@fundacioabat.cat, i fax: 938 531 519).

A més, la Fundació ofereix també acollida a persones en situació d’emergència social, en un treball conjunt amb els diferents agents socials de Vilanova i la Geltrú, especialment amb els Serveis Socials de la ciutat. L’allotjament, també de caire temporal, està adreçat tant a persones amb en situació de vulnerabilitat en l’àmbit de l’habitatge com a persones grans amb sospita de maltractament. El treball en aquest servei inclou suport professional per aconseguir tant la millora de l’estat general de l’usuari com la resolució de la seva problemàtica.