Fundació Privada Sant Antoni Abat | Atenció a la diversitat

Atenció a la diversitat

La Fundació aporta també el seu granet de sorra a l’atenció a la diversitat col·laborant amb altres organismes. En aquest sentit, l’entitat participa en els projectes Timol i  Trànsit de l’Institut Municipal d’Educació i Treball (IMET) de Vilanova i la Geltrú, que persegueixen la incorporació de persones amb discapacitat severa i malaltia mental en el mon laboral, a través de la formació i la possibilitat de contractació.

D’altra banda, la Fundació promou l’assistència odontològica a pacients amb discapacitat psíquica profunda, amb l’objectiu de promoure la salut bucodental i fer prevenció, en col·laboració amb la Unitat d’Odontologia i Implantologia de l’Hospital de Sant Antoni Abat.

La Fundació disposa, a més, d’un servei de Transport Social adreçat a persones amb mobilitat reduïda i/o manca de recursos. Aquest servei es dirigeix a usuaris de la Fundació, especialment del projecte d’Ajut a Persones en Risc d’Exclusió Social (APRES), als quals se’ls facilita el trasllat a visites mèdiques, gestions administratives i altres afers personals. També es pot utilitzar en l’acompanyament que els voluntaris de la Fundació realitzen a persones ingressades a l’Hospital de Sant Antoni, quan han de sortir del centre per gestions diverses (òptica, ortopèdia, consultes externes, tràmits de documentació, visita al domicili, compres de roba, etc.), sempre i quan no necessitin transport sanitari especialitzat.