Patrimoni i Cultura | Fundació Privada Sant Antoni Abat

Patrimoni  i Cultura

Els Josepets

La Fundació Sant Antoni Abat és propietària de l’església de Sant Josep o dels Josepets, situada al costat de l’Hospital de Sant Antoni i declarada Bé Cultural d’interès Local (BCIL). Aquest edifici històric, en desús durant molts anys, pateix dèficits estructurals que requereixen d’actuacions periòdiques, com ara la reparació de la coberta, que la Fundació ha anat executant per evitar el deteriorament progressiu. La Fundació i l’Ajuntament vilanoví tenen signat un protocol d’intencions per tal d’estudiar i decidir els usos futurs dels Josepets.

Habitatge col·laboratiu

Un altre dels projectes de futur de la Fundació és la construcció d’una promoció d’habitatges col·laboratius al nucli antic de la ciutat, en un terreny propietat de l’entitat. Els pisos col·laboratius o “cohousing” estan adreçats a persones sèniors que mantenen totalment o parcialment les seves capacitats, però que volen viure en un entorn comunitari, amb serveis i activitats conjuntes amb altres persones. Els usuaris tenen els seus pisos o apartaments propis, però comparteixen altres espais amb els seus veïns.