Fundació Privada Sant Antoni Abat | Patrimoni immobiliari i cultural

Patrimoni Immobiliari i Cultural

Els Josepets

Entre els seus objectius fundacionals, la Fundació Sant Antoni Abat té la preservació del patrimoni cultural. I entre les accions dins d’aquesta àrea, la Fundació impulsa el projecte de l’Espai Cultural Els Josepets, situat a l’antiga església de Sant Josep, propietat de l’entitat. Aquest projecte preveu acollir el Museu – Exposició “Casa de la Festa”, dedicat a la cultura popular; un espai polivalent on poder celebrar activitats com ara concerts, exposicions, conferències, etc; i recuperar l’antiga Capella del Carme per realitzar activitats litúrgiques (noces, bateigs, comunions). La iniciativa es troba ara en la fase de recollida de fons per fer possible la consolidació de tot l’edifici, la redacció del projecte definitiu i la seva execució.

Habitatge col·laboratiu

Un altre dels projectes de futur de la Fundació és la construcció d’una promoció d’habitatges col·laboratius al nucli antic de la ciutat, en un terreny propietat de l’entitat. Els pisos col·laboratius o “cohousing” estan adreçats a persones sèniors que mantenen totalment o parcialment les seves capacitats, però que volen viure en un entorn amb serveis conjunts amb altres persones. Els usuaris tenen els seus pisos o apartaments propis, però comparteixen espais i serveis amb els seus veïns. Una iniciativa pionera a Vilanova i comarca.