Fundació Privada Sant Antoni Abat | Protecció social

Protecció Social

Servei de tutela

L’objectiu de la tutela és donar suport, protecció i garantia de tots els seus drets, personals i patrimonials, a les persones incapacitades o en procés d’incapacitació. La incapacitació és un procés judicial que, mitjançant una sentència, reconeix que algú no té capacitat d’autogovernar-se. L’entitat tutelar ha de protegir els drets de la persona i vetllar per tots els àmbits i aspectes en què no pot tenir cura de si mateixa i dels seus béns.

La tutela pot ser instada pels tutors actuals, majoritàriament familiars directes de la persona incapacitada, que decideixen que en el futur, quan no puguin fer-se’n càrrec, sigui el servei de tutela qui accepti el càrrec tutelar. En altres casos, és el mateix individu qui preveu una pèrdua de capacitats personals i vol assegurar la pròpia qualitat de vida en un futur.

Per tal de garantir els drets de la persona tutelada, la Fundació Sant Antoni ofereix una atenció integral per part de diversos professionals. L’àrea social presta atenció directament a les persones tutelades, i vetlla pel benestar del seu dia a dia, i el del futur. Els béns de les persones tutelades són gestionats per administratius i economistes, mentre que un advocat realitza l’assessorament i el seguiment dels aspectes jurídics que afecten la persona incapacitada. La Fundació Sant Antoni Abat està reconeguda com a entitat tutelar per a persones grans per la Generalitat de Catalunya.

PROSUP (Protecció i Suport)

La Fundació Sant Antoni Abat ofereix també el servei PROSUP (Protecció i Suport) per a persones grans amb o sense capacitats modificades. Es tracta d’un servei que es podria qualificar d’autotutela: la persona usuària (o bé la família) sol·licita el servei per a la protecció dels seus drets personals, ja siguin socials, sanitaris, patrimonials o d’altres tipus. S’ofereixen visites setmanals (mínim un dia) per part dels professionals de la Fundació, acompanyaments (visites mèdiques, gestions bancàries, etc.), transport social per a persones amb dificultats de mobilitat i, si s’escau, assessorament jurídic per a tràmits.