Fundació Privada Sant Antoni Abat | Recerca i ensenyament

Recerca i Ensenyament

Premis Lalo

La Fundació Sant Antoni Abat atorga anualment els Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat de Vilanova i la Geltrú. Recuperant una iniciativa que va sorgir de la societat civil, anualment es convocaran aquests guardons, que pretenen estimular i reconèixer el treball dels nostres estudiants de Batxillerat, els professionals del futur. S’atorguen un primer i un segon premi en les tres modalitats de Batxillerat: Científic i Tecnològic; Humanitats i Ciències Socials, i Art.

Espai Multisensorial

L’Espai Multisensorial és un entorn adaptat destinat a estimular sensorialment usuaris afectats per malalties com Alzheimer o Parkinson amb l’objectiu de reduir la presència i la intensitat dels símptomes i, en últim terme, millorar de manera considerable el seu entorn immediat. Es proporciona als usuaris una estimulació visual, olfactiva i del gust, auditiva, tàctil i altres de menys conegudes, com ara la propiocepció (consciència de la postura del cos) o l’equilibri. L’estimulació, que realitza un professional, s’adapta a les necessitats i al ritme de cada un dels usuaris i del seu moment.

La millora per a l’usuari sorgeix com a conseqüència de la satisfacció, la calma i el plaer de l’experiència multisensorial guiada. També s’estimulen recursos existents en l’individu i es fomenten les seves capacitats. D’aquesta manera s’aconsegueix una disminució de la simptomatologia negativa i una millora general. A més, s’estableix un vincle amb el terapeuta, que guia, participa i acompanya l’usuari en l’experiència. S’afavoreix la confiança mútua i un retorn a l’afectivitat, a vegades minvada.

La Fundació Sant Antoni Abat fa ús del seu propi espai multisensorial, ubicat a l’Hospital de Sant Antoni, a través d’intervencions terapèutiques amb diversos tipus i perfils de persones. L’espai s’ajusta als requeriments individuals de cada usuari i d’aquesta manera s’aconsegueix una constància i una continuïtat en el tractament. Volem demostrar empíricament la seva efectivitat com a teràpia pròpia, eina terapèutica i suport al tractament per a la rehabilitació o la disminució de les simptomatogies.

L’accés a aquest servei es porta a terme a través de les associacions de malalts i familiars de cada patologia.

Easy Communicator

La Fundació Sant Antoni col·labora en aquest programa, que busca facilitar una eina per millorar les possibilitats de comprensió per persones amb dificultats de llenguatge, aprenentatge, relació amb l’entonr, etc. Es tracta d’una eina tecnològica, una aplicació per a dispositius mòbils, amb pictogrames i adaptable a cada usuari.

Producció audiovisual

La Fundació ofereix un servei de producció audiovisual personalitzada, dirigit al Tercer Sector: centre de salut, socials i de recerca, etc. Amb la finalitat de difondre projectes de recerca i innovació i amb usos docents o de formació. Aquest servei, que està adreçat al públic en general, es realitza a través de la col·laboració amb NOMASDF Productions.