Fundació Privada Sant Antoni Abat | El Lalo
page-template-default,page,page-id-15661,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

El Lalo

Qui és el Lalo? I per què és avui la imatge de la Fundació Sant Antoni Abat?

Després de la Guerra Civil i durant la postguerra, els anys 40 del segle passat, l’Hospital de Sant Antoni Abat era ple de malalts a causa de la fam. El centre no donava a l’abast per cobrir les necessitats dels pacients. En aquest context ple de dificultats, des de l’emissora EAJ 35 Radio Villanueva, el que després seria Ràdio Vilanova, va néixer una iniciativa radiofònica que arribaría a ser molt popular a la ciutat. El locutor Josep Antoni Serra Alsina va encarnar la figura del Lalo, un infant trapella que parodiava i feia comentaris critics sobre tot allò que passava a la Vilanova i la Geltrú de l’època i, al mateix temps, feia crides a fer aportacions per a l’Hospital.

Els nens i nenes de Vilanova passaven pels estudis d’EAJ 35 Radio Villanueva a aportar donatius (molts d’ells en espècies, menjar, roba, etc.) i saludaven els seus familiars o feien alguna intervenció per la ràdio. La popularitat del personatge va ser tal que posteriorment se’n va fer una representació, obra del dibuixant Valentí Castanys. Els hereus de Serra Alsina, encapçalats pel seu net, Sergi Serra, han cedit la imatge a la Fundació Sant Antoni Abat, que l’ha registrat com a element corporatiu identificador de la institució, després d’un “restyling” realitzat per l’artista Artur Duch. El Lalo representa molt bé els valors vilanovins de l’altruisme, la trapelleria i, per sobre de tot, la humanitat. La mateixa de la qual feia gala el seu intèrpret, en Josep Antoni Serra Alsina.