El director general de Serveis Penitenciaris de la Generalitat visita la Fundació Sant Antoni Abat

Reunió de treball a la seu de la Fundació Sant Antoni Abat

El director general de Serveis Penitenciaris de la Generalitat de Catalunya, Amand Calderó, ha visitat aquest divendres 28 la Fundació Privada Sant Antoni Abat, de Vilanova i la Geltrú, per conèixer de primera mà el funcionament del Programa d’Ajuda Social (PASEI) destinat a persones que han recuperat la llibertat o es troben en camí de fer-ho, que desenvolupa la fundació vilanovina. Calderó s’ha reunit amb la gerent de la Fundació Sant Antoni Abat, Maria Dolors Camacho, a la seu de l’entitat, i posteriorment ha visitat l’habitatge que forma part del programa. També han participat a la reunió el president de l’Associació Social i Cristiana de Voluntaris de Presons, Josep Maria Fabró; el cap del Servei de Medi Obert i Serveis Socials del Departament de Justícia de la Generalitat, Joan Pere Queralt, i el membre de la Comissió Consultiva de la Fundació i voluntari de presons, Raimon Serret. En col·laboració amb el Departament de Justícia de la Generalitat i el voluntariat de presons, la Fundació Sant Antoni Abat disposa d’un habitatge d’ús temporal per a persones en procés de canvi de llibertat i també persones que acaben d’assolir-la i que, a causa de la manca d’arrelament social, requereixen de suport professional i emocional. L’estada en aquest pis és temporal, d’entre un i tres mesos.

Durant la seva estada, els usuaris disposen d’un voluntari referent personal, i també de l’acompanyament i el suport del cos de voluntariat de centres penitenciaris i dels professionals de la Fundació, que elaboren un programa individualitzat per a cada usuari, d’acord amb les seves necessitats. Reben assessorament i acompanyament per a realitzar gestions administratives, accedir a plans de formació, etc. També es fomenta la seva autonomia i els hàbits saludables per a la millora de la qualitat de vida. L’objectiu final és que l’usuari superi el primer impacte de llibertat i creï noves eines i recursos socials per fomentar la seva inserció.

El PASEI es va posar en marxa el desembre de 2017 i ha acollit ja nou persones en aquests deu mesos. L’habitatge té capacitat per a quatre usuaris de manera simultània. El programa té el suport de l’Obra Social de la Fundació Bancària “la Caixa”.

D’altra banda, la Fundació Sant Antoni Abat posa a disposició de la ciutadania un telèfon d’informació i suport per a familiars i interns de centres penitenciaris, gestionat per l’equip de voluntariat de presons. L’objectiu és donar assistència i suport telefònic a persones en procés d’ingressar a centres penitenciaris o reclusos de primer ingrés, i també als seus familiars. Aquesta línia també ofereix informació a qualsevol ciutadà interessat. (Telèfon: 678 515 406; mail: pasei@fundacioabat.cat, i fax: 938 531 519).