Salutació de la Presidenta de la Fundació Privada Sant Antoni Abat

SALUTACIÓ DE L’ALCALDESSA PER LA WEB DE LA FUNDACIÓ PRIVADA SANT ANTONI ABAT

Benvinguts i benvingudes a la web de la Fundació Privada Sant Antoni Abat.

Com a presidenta de la Fundació, us convido a visitar la pàgina i conèixer aquesta institució.

foto_alc

La Fundació és una institució vilanovina creada el 1913. Durant anys ha gestionat l’hospital de Sant Antoni Abat, centre sanitari amb una història que es remunta al s. XIV. Sant Antoni Abat ha estat hospital de beneficència i actualment continua essent un dels centres sanitaris de referència al Garraf.

La Fundació està ubicada en el conjunt patrimonial del carrer de Sant Josep, al costat de l’edifici històric que alberga l’hospital des de 1853. De fet, la Fundació té cedida una superfície d’uns 11.000 m2 al Consorci Sanitari del Garraf (del qual és membre cofundador), per a l’activitat hospitalària de salut de la comarca.

La institució que avui coneixem manté la vocació de servei a la ciutadania, però amb una diàfana mirada al futur. Els objectius de la Fundació passen per una aposta en els serveis socials, en la investigació, la modernització tecnològica i el treball en xarxa.

En aquest sentit, la seva activitat se centra en el desenvolupament de programes d’atenció a les persones, principalment als col·lectius més desfavorits, però alhora dedicant un important esforç en la recerca i la innovació en l’àmbit social. D’altra banda, cal tenir present una altra funció de la Fundació, la gestió i preservació del patrimoni immobiliari, arquitectònic i cultural de la institució, que és un dels valors de la nostra ciutat.

Per a mi és un honor presidir la Fundació Privada Sant Antoni Abat. Em permet mantenir un contacte directe amb l’equip de bons professionals que treballen dia a dia, amb dedicació i compromís, per garantir a les persones la millor atenció.

Comptem amb una institució viva, que avança amb la visió posada en nous projectes, com el de generar l’entramat adient per promocionar la millora de l’atenció als ciutadans i les ciutadanes de Vilanova i la Geltrú i la comarca.

Neus Lloveras i Massana
Alcaldessa de Vilanova i la Geltrú