La Fundació fa lliurament dels Premis Lalo als millors Treballs de Recerca de Batxillerat 2019-2020 | Fundació Privada Sant Antoni Abat

El Patronat de la Fundació Privada Sant Antoni Abat va decidir lliurar els Premis Lalo als millors treballs de recerca de batxillerat, malgrat la situació excepcional per la pandèmia, d’acord amb la resolució del jurat dels premis, per tal de donar un reconeixement a l’esforç realitzat per les alumnes que han resultat guanyadores. L’acte de lliurament dels guardons ha tingut lloc en data 29 de desembre a la seu de la Fundació.

La Sra. Blanca Deusdad (com a Presidenta del Jurat 2020) i la Sra. M. Dolors Camacho (Gerent de la Fundació) han fet lliurament, individualment, dels premis als treballs escollits.

Els premis han estat (nom de l’alumne i del treball presentat):

– Àuria Carrillo Guillamón, pel treball El somni del port, història de l’activitat marítima a Vilanova i la Geltrú, en la categoria d’Humanitats.

– Clàudia Miró Garcia, pel treball Literatura concentracionària: l’experiència als camps franquistes, en la categoria d’Humanitats.

– Sara Alidrissi Baatoze, pel treball Estudi de l’aerodinàmica de dos perfils alars, en la categoria de Ciències i Tecnologia.

– Martina Génova Blanch, pel treball El paper de l’alumini: embolcall del Parkinson, en la categoria de Ciències i Tecnologia.

– Sofía Pereda Ariño, pel treball L’herència de la retòrica i l’oratòria forenses clàssiques, en la categoria d’Arts.

Des de la Gerència de la Fundació s’ha traslladat a les guanyadores l’alta qualitat dels treballs presentats i la dificultat del jurat en les seves decisions a l’hora de valorar els treballs presentats, al mateix temps que se les ha encoratjat a continuar desenvolupant la seva formació i poder-nos trobar en un acte públic, com es mereixen,  l’any 2021.

La convocatòria dels Premis Lalo 2019/2020 ha estat possible gràcies al patrocini de Serra Experiència Immobiliària i la col·laboració de Taller 3 Grup Arquitectura.

La presidenta del jurat dels Premis Lalo, la doctora i professora de la Universitat Rovira i Virgili Blanca Deusdad, ha recordat que el TRB (Treball de Recerca de Batxillerat) dins l’Estat espanyol només es fa a Catalunya i és molt ben valorat pel que suposa d’iniciació a la recerca. Destaca la dificultat de realitzar aquest esforç de recerca durant el curs de 2n de Batxillerat, amb la resta d’assignatures i en un període curt de temps, i posa de manifest la implicació de la Comunitat Educativa, dels tutors i tutores i del professorat, i també de les famílies. La professora Deusdad creu que és “molt lloable l’existència d’uns premis que donin reconeixement a tot aquest esforç” i agraeix a la Fundació el seu suport als treballs dels estudiants de batxillerat . Els treballs presentats, afegeix, tenen aspectes molt interessants i mereixerien ser publicats o extractats en articles. “Hi ha algunes perles”, afirma. En aquest sentit, destaca l’elecció de temes i idees originals, que trenquen una mica les tendències científiques per la seva novetat i interdisciplinarietat.

La presidenta del jurat dels Premis Lalo creu, d’altra banda, que caldria millorar la connexió entre els instituts i la universitat, fins i tot amb formació al professorat, per tal que hi hagués un millor transvasament d’informació. Creu que això repercutiria favorablement a l’hora d’evitar desigualtats entre l’alumnat que porta a terme aquesta primera experiència d’aproximació a la recerca.