CaixaBank dona suport al nou projecte d’ajut a joves en risc d’exclusió de la Fundació Sant Antoni Abat | Fundació Privada Sant Antoni Abat

La Banca d’Institucions de CaixaBank dona suport al nou projecte NENOS de la Fundació Sant Antoni Abat, de Vilanova i la Geltrú, adreçat a joves estrangers que han tingut durant anys la categoria de Menors Estrangers No Acompanyats (MENAS) i que, en complir la majoria d’edat, resten indocumentats i deixen d’estar vinculats als circuits d’integració social. El projecte consisteix en la posada en marxa d’un nou habitatge d’acollida (un pis autònom), i d’una intervenció individualitzada (Pla de Treball Individualitzat) focalitzat en el foment de l’autonomia i l’emancipació dels joves. S’adreça a persones majors d’edat, entre 18 i 21 anys. El pis té una capacitat per a 9 persones, i es troba a menys de 10 minuts a peu del centre de la ciutat.

L’habitatge estarà supervisat tant per professionals com per voluntaris de la Fundació, que hi faran un seguiment i un acompanyament diari. Els casos susceptibles de ser acollits en aquest projecte seran identificats a través de la Regidoria d’Infància i Joventut de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

La directora de Banca d’Institucions de Barcelona de CaixaBank, Elvira Rubio, i la gerenta de la Fundació Sant Antoni Abat, Dolors Camacho, van formalitzar recentment el lliurament de 8.000 euros destinats al projecte NENOS, en un acte que va tenir lloc a la seu de la Fundació, al carrer Sant Josep de Vilanova. Elvira Rubio va destacar el valor dels projectes socials que impulsa la Fundació, mentre que Dolors Camacho va agrair el suport continuat de la Banca d’Institucions de la Caixa a aquests programes.