El psicòleg Daniel Lafuente s’incorpora a l’equip de voluntariat de la Fundació Sant Antoni Abat | Fundació Privada Sant Antoni Abat

La Fundació Sant Antoni Abat ha incorporat al seu grup de voluntariat el psicòleg Daniel Lafuente, que oferirà a partir d’ara sessions individualitzades a persones participants dels programes de l’entitat. La gerenta de la Fundació, Dolors Camacho, ha destacat, en l’acte de signatura del conveni amb aquest professional que durà a terme una tasca pro bono a favor de les persones en risc d’exclusió social, que l’experiència de rebre atenció psicològica personalitzada és molt positiva per als participants, i ha afegit que “cal aprofitar aquests recursos que ens ofereixen persones qualificades que estan disposades a donar part del seu temps a la societat”.

Daniel Lafuente explica que “amb la pandèmia, però també abans, molta gent ha patit ansietat, i depressió, i aquest és un dels problemes de salut més greus en l’actualitat”. La tasca voluntària d’aquest professional permetrà oferir sessions psicològiques de tres quarts d’hora de durada a persones amb difícil accés a aquest tipus d’atenció. Lafuente considera que, “tot i que l’atenció psicològica no sempre és prioritària en l’atenció social, sí que és important de cara a la integració en la societat de persones que n’han quedat fora, perquè els aporta un seguit d’instruments per enfrontar-se a un entorn moltes vegades advers”. Les primeres sessions amb persones participants en els programes socials de la Fundació estan funcionant, diu Lafuente, “molt bé. Es tracta sobretot de donar un suport emocional a través de la conversa, de l’ús de l’empatia, treballem molt l’escolta activa”. L’objectiu és que els i les participants reconeguin les seves emocions i donar-los eines perquè les canalitzin positivament.

Lafuente és el fundador i director general de l’empresa d’estudis de mercat i opinió pública Incognos. Després d’una carrera professional en empreses que prestaven serveis a multinacionals, fa uns anys que aquest psicòleg i expert en la millora dels resultats de les empreses a partir de l’anàlisi estratègica del mercat i dels consumidors va decidir oferir la seva tasca a empreses locals, amb bons resultats.