La Fundació Sant Antoni Abat posa en marxa un projecte de suport a joves en risc d’exclusió | Fundació Privada Sant Antoni Abat

La Fundació Sant Antoni Abat, en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, obre aquest juliol un projecte de suport adreçat a joves en risc d’exclusió social. El projecte consisteix en la posada en marxa d’un nou habitatge d’acollida (un pis autònom), i d’una intervenció individualitzada (Pla de Treball Individualitzat) per a cada participant, focalitzats en el foment de l’autonomia i l’emancipació dels joves. S’adreça a persones majors d’edat, entre 18 i 21 anys. El pis té una capacitat per a 5 persones, ampliable a 6, i es troba a menys de 10 minuts a peu del centre de la ciutat.

L’habitatge estarà atès per l’equip de professionals de la Fundació, que hi faran un seguiment i un acompanyament diari. L’equip està integrat per un psicòleg, una educadora social, una auxiliar i un treballador d’oficis diversos. El programa comptarà també amb el suport del voluntariat de la Fundació, i amb la col·laboració d’altres entitats. Els casos susceptibles de ser acollits en aquest projecte seran identificats i derivats a través de les regidories d’Infància i Joventut, i d’Acció Social, de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

La posada en marxa d’aquest nou programa persegueix donar resposta a una necessitat social urgent i, al mateix temps, suposa per a la Fundació Sant Antoni Abat la possibilitat d’ampliar el seu actual camp de treball en atenció social, que compta ja des de fa anys amb recursos residencials adreçats a persones alliberades o en procés de llibertat, i a altres sense llar o provinents de l’emergència social, amb resultats molt positius. Es tracta d’aprofitar l’experiència acumulada i posar-la al servei dels col·lectius més desfavorits de la nostra societat. Aquest nou projecte compta amb el suport de la Banca d’Institucions de CaixaBank.